רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
08 נוב, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

לי זה לא יקרה. אך כשלא נועלים ומשתמשים במנעולים חזקים זה מה שקורה…

לי זה לא יקרה… השוד הרוסי המפורסם

אחד מהשודים המפורסמים ביותר בעולם האמנות אירע בסנט פטרסבורג בשנת 1999. שני גנבים חמושים פרצו למבנה המוזיאון הרוסי, וגנבו מתוכו שתי יצירות אמנות מהמאה ה- 19, המשויכות לצייר המפורסם וסילי פרוב – "גיטריסט שעועית" ו"טרויקה", ששווין יחדיו הוערך בכ- 700 אלף דולרים. מדובר במוזיאון המכיל את האוסף הגדול ביותר של האמנות הרוסית, ונמצאות בו כמעט 400 אלף יצירות.

שני הפושעים אותרו על ידי המשטרה, והסתבר כי מדובר במומחי שוד שנהגו לפרוץ לחנויות שעונים ותכשיטי יוקרה. השניים הועמדו לדין ובית המשפט הרוסי החליט כי מי מהם שניסה לירות בשומר המוזיאון, בעת גניבת הציורים, ייכנס לכלא ל- 14 שנים ומי מהם שלכאורה רק צפה במתרחש, ייכלא שמונה שנים בלבד. הציורים עצמם הוחזרו למוזיאון וכך הסתיים אחד מסיפורי הפריצה המפורסמים בעולם ב"סוף טוב".

הגניבות הנודעות מהמוזיאון הרוסי

המקרה של גניבת יצירות אמנות מהמוזיאון הרוסי המפורסם, חזר על עצמו כעבור שנתיים, כשבשנת 2001 נגנב מהמוזיאון ציור נוסף. כעבור חמש שנים אירע סקנדל היעלמות התכשיטים שוב מאותו המוזיאון, אשר שווים הוערך בכ- 4 מיליארד דולר. בניגוד לסיפור המתואר, במקרה זה שהתרחש בשנת 2006, לא נמצאו או הושבו למקומם כל מאתיים הפריטים היקרים.

אמנות הגניבה – סרט ומציאות

למי מבין הקוראים זכורה הסצנה המכונה "ריקוד הלייזר", מהסרט "אושן 12", בה נראה השחקן וינסנט קאסל מדגים כישורי ריקוד בסגנון קפוארה, הכוללים טכניקות תנועה ויכולות גמישות מרשימים, לצורך התחמקותו מקרנות הלייזר של מצלמות האבטחה המותקנות לכאורה במוזיאון. בסיומה הוא כמובן מגיע ליעדו המבוקש, ומצליח להשיג את המטרה.

אך בחזרה למציאות, בה גנבים שודדים יכולים להתחפש ולהשלות את עצמם כי הם משחקים איזו דמות, אין מדובר בקומדיית פשע אלא במעשה מכוער ונתעב, שאף עשוי להותיר טראומה קשה על מי שחווה אותה. לכן, במידה והסרט התיר רושם ואף השראה עבור פושעים להיכנס למתכונת אימונים מפרכת, כדאי לדאוג כי מצלמות ואמצעי האבטחה יעשו, בניגוד למופיע בסרט, את העבודה כמו שצריך!