רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
08 נוב, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

מנעולן בחולון מציג: גאווה לעיר, ילידת חולון מובילה בעולם הייטק

תמונה: אילוסטרציה

מנעולן בחולון מציג את צפרא כץ, היום מנכ"לית משותפת בחברת אורקל, אך בל נשכח כי היא ילידת הארץ, והתגוררה בעיר חולון עד גיל 6. אביה, שהיגר בעצמו מרומניה לישראל, הוא פרופסור לפיזיקה, והמשפחה החליטה לעבור לארצות הברית. כך, הפכה כץ כמהגרת למעצמת האפשרויות הבלתי מוגבלות, וכעבור מספר שנים הפכה לנשים המובילות והחזקות בה, אשר כשכירות, מרוויחות את המשכורות הגבוהות ביותר בעולם.

צפרא התחילה את דרכה המקצועית בוול סטריט, הרובע הפיננסי בניו יורק, שהינו כשם נרדף למקום שמוביל את עולם הבנקאות והעסקים בעולם. שם, התקדמה כץ בתפקידי ניהול בכירים, כשבידה תואר ראשון במנהל עסקים וכן תואר במשפטים, שניהם מאוניברסיטת פנסילבניה.

בשנת 1999 צפרא כץ הצטרפה לחברת אורקל ומשנת 2001 כהנה כחברת דירקטוריון החברה. בשנת 2004 מונתה לנשיאת החברה ושימשה אף כסמנכ"לית כספים שלה למספר שנים. כאשר לארי אליסון פינה את תפקידו מתפקיד מנכ"ל אורקל בשנת 2014, כץ עלתה במקומו יחד עם מארק הנד ומאז זהו תפקידה.

הביקורים בארץ

בביקוריה בארץ היא מציינת כמה משמעותי הביקור עבורה, ובמהלך ראיונות לתקשורת צפרא לרוב מסבירה מדוע אורקל מובילה בתחומה ואף עדיפה על ענקיות כגון מייקרוסופט, סאפ ואמזון, ומשבחת את יתרונות הענן (Cloud) אליו עברה החברה בסוף שנת 2017. בביקורה האחרון בארץ, באפריל השנה, הדגישה כץ כי הטכנולוגיה מתכווננת למוצרי AI. מרבית השיחות הן במסיבות עיתונאים והן בפגישות פנימיות, כך פורסם, סבבו סביב נושא הבינה המלאכותית, בהן נטען כי העתיד כבר כאן ומוצרי AI הן חלק בלתי נפרד ממנו.

כץ טוענת כי אינה מתכוונת לעבור לפוליטיקה בעתיד, ומפריכה שמועות לגבי כך כי הוצע לה, על ידי טראמפ, לשמש כיועצת לביטחון לאומי לארה"ב. לטענתה היא אינה חובבת מסיבות עיתונאים ולמען האמת ניתן להבין זאת מכך כי נדיר למצוא תמונות שלה עם בני משפחתה, או כל אינפורמציה מיותרת ברשת. כל המופיע בחיפוש אינפורמציה לגביה, כאחת הנשים המשפיעות באמריקה, על פי הרוב המוחלט קשור עם תפקודה המקצועי, אותו ממלאה במסירות.

בכנס פנימי שערכה עם עובדי אורקל באפריל 2018 ניכר הן כי צפרא לא שכחה את העברית שלה, והן כי עדיין מרגש אותה להגיע לכאן לארץ, כל פעם מחדש. כמי שנולדה בעיר חולון ולא שכחה מאין באה, עובדי החברה משתפים כי המפגשים עמה מלאים התרגשות משני הצדדים, כאשר לא אחת נראית בהם צפרא דומעת ומלאת פרץ רגשי. היא כמובן מציינת כי אחת הסיבות הינה היותה ילידת הארץ ובמפגש האחרון אף אמרה כי הייתה בחולון בזמן ביקורה.