רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
07 ינו, 2019
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

עליה חדה בפריצות מנעולים ודלתות עקב מזג האוויר

עליה חדה בפריצות מנעולים שנשארים בחוץ ואינם מוגנים מפני פגעי מזג האוויר, בין אם זה מנעול דלת, סורגים, מנעול לאופנוע וכדומה, ובעיקר מנעולי הרכב, עלולים להפתיע אתכם בבואכם לפתוח את המנעול, כאשר המנגנון לפתע כושל מלעבוד.

עשרות מקרים דווחו בסוף השבוע האחרון עד היום (ראשון), אף במרכז הארץ, למרות כי בדרך כלל ההשפעה על מנגנוני הנעילה ניכרת במקומות קרים יותר, כאשר לקוחות רבים הציפו את המנעולנים ברחבי הארץ בפניות מבוהלות בשל מנעולים שהגיבו בצורה משונה לסיבוב המפתח.

הסיבה נעוצה בכך שמזג האוויר משפיע על חלקי המנגנון הפנימי, וכאן המקום לציין למי שאינו מודע לכך, כי כמעט כל מנעול מורכב מפינים ומחלקיקים קטנים שונים, לרבות קפיצים מזעריים אשר אמורים "לעטוף" את המפתח, כך והיה וישנה התאמה בין עומקי (צורת) המפתח לבין מבנה הפינים, רק אז תתאפשר תנועת הסיבוב של המנעול.

נראה חזק מבחוץ אך רגיש מבפנים

הן הקור והן הרטיבות ולעתים גם גרגירי חול, יכולים בקלות יחסית להשפיע על אחד או יותר מהחלקיקים הבונים את מערכת הנעילה, וכך "להתנגד" למפתח. ההרגשה עבור מי שמנסה לפתוח את המנעול, דומה למצב בו מנסים לפתוח דלת עם מפתח שאינו מתאים למנעול לכתחילה.

אך לא רק מנעולים החשופים למזג האוויר בחוץ מושפעים בחורף, כגון רכבים ומנעולי שרשראות האופניים, אלא גם מנעול דלת הבית. רבים מכירים את התופעה כשהמפתח קצת מתעקם ואז קשה או בלתי אפשרי לפתוח את מנעול הדלת. כך בחורף, ההתראה על התקלה הממשמשת ובאה מתחילה כאשר מורגש קושי מסוים בסיבוב המפתח בתוך המנעול.

צביקה ממנעולן-נט, סיפר למערכת כי מזג האוויר שפוקד את הארץ בימים האחרונים הוציא אותו ואת אנשי הצוות לחילוצים רבים, בפרט בשעות הלילה המאוחרות. החל מאופנועים, אופניים חשמליים, רכבים וגם בתים, בכולם אירעו מגוון תקלות שנבעו כנראה מאותה הסיבה. עוד סיפר צביקה כי קיבל עשרות טלפונים מקולגות בתחום, שחיפשו בעלי מקצוע שיכולים יהיו לגבות אותם, נוכח כמות הקריאות הגבוהה.

שירות מיוחד לקוראינו

המלצתו של צביקה, מעבר לכך כי כדאי מאוד להוסיף לרשימת הטלפונים מספר של מנעולן זריז ומסור, משום שבימים אלו נראה כי השיחות המבוהלות בלילה צפויות להמשיך ולהתקיים, כל עוד מזג האוויר משפיע על המנעולים. לכן, "לא לחכות, ולהתקשר מיד כאשר מרגישים שינוי כלשהו בהתנהגות המפתח בתוך המנעול. השינוי מבשר כאמור על תחילתה של תקלה עד מצב של שבירת המפתח במנעול או על מקרים של תקלות נוספות," מסביר.

במנעולן-נט התחייבו לענות לכל פנייה של קוראי מערכת. במידה והנכם נתקלים בבעיה עם המנעול, או אם מדובר בתקלה שכבר החריפה ומנגנון הנעילה אינו מתפקד לחלוטין, ניתן להפנות שאלות למספר 050-760-2-760 ובכל מקרה רצוי לשמור את המספר באנשי הקשר ליתר יעילות וביטחון. מקווים שלא תזדקקו לקריאת חירום, ושיהיה חורף בריא!