רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
29 אפר, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

טכנולוגיית OTA תחסוך לנהגים את הצורך להזמין מנעולן פורץ רכבים

טכנולוגיית OTA) Over-the-air programming) שבתרגום פשוט נקראת 'עדכון תוכנה באוויר', מאפשרת לגורם מוסמך "להיכנס" מהאוויר ומרחוק אל תוך הרכב ולבצע בכל הקשור למערכת האלקטרונית את השינויים או העדכונים כנדרש.

חברה בישראל בבעלות סמסונג בשם HARMAN, היא אחת ממפתחות המערכת המאפשרת עדכון אלחוטי של המכוניות, במקור הטכנולוגיה נועדה כדי לאפשר ליצרני הרכב לספק ללקוחות, מגוון שירותים ואף תיקון  לרבות עדכון תוכנה מהר ובקלות – מבלי הצורך בגישה פיזית לרכב.

"פתרון ה- OTA של HARMAN כבר הפך לשם דבר בשוק הרכב העולמי", אומר סאנג׳יי דהאוון, נשיא תחום שירותי תוכנה מקושרים ומנהל הטכנולוגיה של HARMAN. והוסיף כי "פתרונות OTA יכולים להבטיח שהתוכנה במכוניות תוכל להתעדכן בכל הפונקציות החדשות בכל נקודת בזמן לאורך חיי המכוניות."

קרוב ל- 25 מיליון מכוניות כבר מחוברות היום לשירותי עדכון מרחוק, מסביר אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל. לדברי בצלאלי מדובר בשליטה מלאה בכל מערכות הרכב החל ממערכות השמע, ועד לרכיבים מכניים כגון טיפול ברכיבי ניהול המנוע.

המערכות המתקדמות מסוגלות להתגבר על בעיות בהן נתקלו עד כה כגון בעיות רשת, התקפות סייבר, או ניסיונות חבלה חיצוניים.

לדברי יאנגסון גואו, ממרכז הטכנולוגיה של Great Wall Motors, "קל לומר 'עדכון מרחוק', אבל, קשה לבצע. לטעות הכי קטנה יכולות להיות השלכות חמורות, כמו נטרול הרכב. בחרנו ב-HARMAN בשל היותה ספק עולמי מוביל עם היסטוריה וניסיון מוכח בתחום והעובדה ש-25 מיליון מכוניות מוכיחות כיום את יכולותיה."

עתה נותר לראות אלו אפליקציות נוספות יפותחו במסגרת הטכנולוגיה הקיימת

לא מן הנמנע כי כבר בקרוב יימצא פתרון עבור נהג רכב אשר נתקע כאשר מפתחות רכבו בפנים, או אף במקרה של מכונית חדישה בה כבר הוטמעו פתרונות כניסה והנעה מתקדמים, באמצעות הטכנולוגיה המסוגלת "להיכנס" לרכב ממרכז הבקרה המרוחק.

לבקר היושב במרכז השליטה תינתן האפשרות, כמובן רק לאחר שיוודא את זהות המתקשר או לחלופין באמצעות אפליקציה מאובטחת, לפתוח לבעל הרכב הנעול את רכבו בקלות גם ללא מפתח תוך נטרול האזעקה, ואף להניע את רכבו אשר נתקע אם זה בדרך לפגישה חשובה או לטיסה סמוכה, וכך יקטן למעשה הצורך בפורץ רכבים כדי לפתוח את הרכב הנעול.

לציין כי גם תרחיש הפוך בו יידרש הבקר לנעול את הרכב מפני כניסה והנעה יתאפשר מרחוק, כך שבמידה והמפתחות אינם בנמצא, אזי באותו שלב יאובטח הרכב בשיטה זו עד למציאת המפתחות.

צביקה ממנעולן.net בתל אביב אמר בתגובה, " כי הם מודעים לאפשרות הזו "עוד בזמן שחברי הצוות במנעולן-נט שחלקם באו מארצות הברית נחשפו לטכנולוגיה דומה של חברות אבטחת רכבים, עדיין אף מנעולן ככל הידוע לי, לא התלונן על ירידה בהזמנת פורץ רכבים בשל כך, ובוודאי שלא בישראל."

צביקה הסביר את הסיבה לכך משום שפתרונות אלו מיקרים משמעותית את הרכב ואף את אחזקתו, לפיכך רוב הרכבים בעולם ימשיכו ככל הנראה עם מפתח סטנדרטי, כך שעוד רחוק היום בו יתבטל לחלוטין הצורך בפורץ רכבים מקומי.

לשאלה האם יש להם חשש מכך בעתיד, ענה צביקה "זה מכבר שיש רכבים חדשים המצוידים בטכנולוגיית כניסה והפעלת המנוע ללא מפתח, או מעין מפתח שמורכב כולו מאלקטרוניקה. לכן נושא הפריצה לרכב אולי נשאר ברמתו, אך מעטים היום המנעולנים המשקיעים בציוד וקשרים עם חברות הרכבים כדי לספק שירות לאותם בעלי רכבים חדישים שנתקעו." והוסיף "במנעולן-נט אנו מצוידים היטב ומסוגלים לפרוץ לכל רכב. אשר למפתחות המתקדמים והשונים, כאן המדינה קטנה לאין שיעור יחסית לארה"ב, וקל מאד להגיע לנציגי היצרן וכך לספק שירות גם לרכבים חדישים מהליגה הראשונה."